måndag 23 november 2009

Lillasyster <3 Storebror?



I fredags hämtade jag svante. Till en början tycke Ess att han var en märklig stor svart sak som var ganska läskig. Men efter ett tag så släppte det och nu är han hennes nya idol. Där han ligger, ligger hon, det han gör, gör hon osv. Svante tycker väll att Ess är sådär lagom rolig, han har sagt till henne på skarpen två gånger när hon visat sin värsta terrorist sida gentemot honom Men man märker att hon verkligen känner trygghet i honom för hon är mycket modigare när vi är ute och följer honom hack i häl. Idag gick jag ner ensam till centrum med henne för att kolla om hennes nya mod bara infinner sig med Svante, men inte då. Hon skräms inte av ljud och människor och hälsar glatt på de som vill. Att hon även kampar mitt i centrum utan problem är en fröjd för ögat att se ;)
Vi har påbörjat lite koppelträning som går alldeles utmärkt, hon är väldigt förig, jag jämför ju med Svante som kanske är Sveriges minst föriga hund. Ska ta mig i kragen och få in alla bilder, måste bara hitta rätt sladd.

1 kommentar:

  1. Hej hej,,,skickar en bamsekram till er fån oss,,,läser att ni miljö/social tränar för fullt Härligt att det går finfint!
    Kram

    SvaraRadera