måndag 16 november 2009

Första dagarna som essmamma


Nu har vi hunnit landa lite båda två. Jag har lyckats få tag på en valp som har läst på själv hur man blir rumsren. Hon är helt klockren gällande detta! Inte många olyckor inomhus hittills! Annars så passar jag på att träna inkallning nu när hon är så "mammig" i början och följer mig hack i häl. Hon börjar även koppla hennes namn och kommer som ett spjut när hon hör det. Idag så fick hon träffa resterande familjen Lundin (pappa hade hon träffat innan). I början var hon lite osäker och ville gärna gömma sig bakom mig, men bara man gav henne lite tid och inte lockade och pockade på henne så började hon sakta med säkert bli mer och mer trygg. Det hela slutade med att hon far runt som en ångvält, kampade glatt med både mamma och Johan och skällde högt. Fick ta upp henne i knäet efter att tag så hon skulle lugna sig, något lilla damen hade vissa invändningar mot till en början men när hon insett att det var lönlöst somnade hon sött i mitt knä.
Ska börja knåpa på 8veckors bilderna så fått ronja skickat över dom och sen ska jag även försöka få in en liten filmsnutt på tokig valp som jag filmade häromdan. Nu ska jag mya lite med tösen innan hon somnar!

1 kommentar:

  1. Hej hej! Det vore jättekul att träffas med syskonen när de blir äldre :) Och det finns inget roligare än att utbilda sig inom sina intressen, jag ska vidareutbilda mig till problemhundskonsult börjar i januari!

    Du får gärna maila mig på den mail som finns på min hemsida så kan vi prata mer :)

    Ha det så bra och lycka till med din "kaka"
    Emma & Arrac

    SvaraRadera